Ekaks, anteeks ihan hirveesti et tää on myöhässä. Tän piti tulla jo eile, mut se vähä niinku unohtu. Ja sit anteeks tää pitkä väli, mut en oikee oo kerinny, ku kokeita on nii paljo ja peli-into on ollu jossai hukas. Mut mennään nyt osan pariin -------->

 

Myöhemmin illalla Benjamin ja Ilmari pelasivat shakkia. "Hei katso, mikä tuolla on!" Benjamin hihkaisi yhtäkkiä. "Missä? En mää nää mitää", Ilmari sanoi.

Samaan aikaan Lars ja Lumi leikkivät nukkekodilla Lumin huoneessa. "Arvaa mitä Ilmari ehdotti mulle", Lars sanoi Lumille. "Mitä? Kerro heti!" Lumi sanoi terävästi. "Se ehdotti et mä ja se leikittäs ain kahestaa etkä sä sais tul mukaa", Lars sanoi hiljaa. "Ilmari on ilkee! Meen sanoo sil pari valittuu sanaa", Lumi sanoi ja lähti etsimään Ilmaria.

Lumin ei tarvinnu etsiä Ilmaria kauaa, sillä Ilmari käveli häntä vastaan ovella. "Hei hyvä kun tulit. Mul ois sul asiaa", Lumi sanoi tomerasti. "No mitä asiaa sul ny taas on?" Ilmari kysyi tylsistyneenä. "Sä oot kuulemma sanonu Larsille että te leikkisitte aina kahestaa ilman mua. Se on ilkeetä!" Lumi sanoi. "No mitä sitten jos olen sanonu. Ja säki olet aika ilkee mulle", Ilmari sanoi ja teki lähtöä.

"Jos et peru sitä mitä sanoit Larsille, mä ja Lars työnnetään sut kaappiin eikä päästetä pois. Vai mitä Lars?" Lumi uhkaili Ilmaria. "Juu työnnetään työnnetään", Lars sanoi hiljaa. "Noniin siinäs kuulit, että Lars on mun puolella", Lumi nauroi. "Okei okei, en tarkottanu sitä, mut voinks mä nyt mennä?" Ilmari kysyi. "Joo mee vaa", Lumi sanoi ja lähti laittamaan hiuksiaan.

________________________________________

Seuraavana aamuna Lumilla oli Niitylle tärkeää asiaa. "Äiti, voisiks sä viedä viedä, mut kouluu, ku tänää on mun eka koulupäivä enkä oikein uskalla mennä bussilla", Lumi aneli. "Okei, mut sit mun pitää viedä Lars ja Ilmari kanssa", Niitty sanoi. "Ei sun niitä tarvii viedä, koska nehän on jo menny bussilla kouluun", Lumi sanoi. "No ei sitten. Mee laittaa vaatteet päälle nii lähetää", Niitty ilmoitti.

Eikä aikaakaan, kun Lumi oli jo valmis. "Saanko mä äiti tulla etupenkille?" Lumi kysyi. "Joo tuu vaa, ku pojat ei oo mukana", Niitty sanoi hymyillen.

__________________________________________

Kun lapset tulivat koulusta kotiin Ilmari alkoi tehdä läksyjä ja Lumi meni koneelle. "Oleksä tehny jo läksyt?" Ilmari kysyi Lumilta. "En viellä, mutta kun äiti sanoi, että sä voit tehä mun läksyt", Lumi sanoi. "Enkä tee sun läksyjä, eikä koneelle saa mennä ennen ku läksyt on tehty!" Ilmari sanoi vihaisesti. "No se on vois voi, mut mä olen kyl nyt ainaki koneella", Lumi sanoi välinpitämättömästi ja jatkoi pelaamista.

Niitty tuli töistä ja huomasi laskupinon postilaatikon vieressä. "Taas vaihteeksi tullut laskuja. Ei meille muuta postia tulekkaan", Niitty ajatteli samalla kun maksoi laskut.

_____________________________

 

Myöhään illalla kun Asta tuli töistä häntä vastassa oli kumallinen otus. "Asta, tule tänne! Minulla on sinulle asiaa", Otus sanoi. Asta meni lähemmäs ja otus kertoi asiansa.

"En minä tuollaisesta asiasta tykännyt", Asta sanoi ja vetäytyi kauemmaksi. "Et voi sille enää mitään. Sinä tulet nyt mukaani", Otus sanoi.

"No hyvä on, mutta kai saan ottaa kaikkien rakkaiden kuvat mukaan?" Asta kysyi. "Niin sitä pitää, ja tottakai saat", Otus sanoi ja taputti Astaa olkapäälle.

Astasta jä jäljelle vain hautakivi, joka oli muittenki suvun jäsenten tapaan platinahauta. Hyvästi Asta<3

_________________________________________

Lumista oli tullut Astan kuoleman jälkeen hiljaisempi ja hän vetäytyi usein omiin oloihinsa.

Niitty oli huolissaan Lumista ja hän päätti kertoa Lumille, että hän saisi pikkusiskon tai -veljen. "Toivottavasti Lumi pirystyy kun kuulee uutisen", Niitty mietti samalla kun söi hummeria.

 

Niitty löysi Lumin Ilmarin huoneesta leikkimässä. "Lumi, minulla olisi sinulle vähän asiaa", Niitty aloitti ja jatkoi, "Sinä saat pian pikkusiskon tai -veljen." "Oikeasti? Ihanaa! Kai minä saan päättää sille nimen?" Lumi hihkui riemusta.

"No mitä nimeä sinä ehdottaisit vauvalle?" Niitty kysyi. "No jos se on tyttö niin Pilvi olisi kiva, koska sitten kun meidän nimet yhdistäisi tulisi Lumi-Pilvi. Ja pojalle olisi kiva nimi vaikkapa Urpo", Lumi sanoi samalla kun hieroi Niityn masua. "No Pilvi menee, mutta mistä sinä tuon Urpon keksit?" Niitty kysyi naurua pidätellen. "Siinä Olivia- possu ohjelmassa sen Olivian pikkuveljen nimi on Urpo", Lumi sanoi.

Niityn piti lähteä vessaan, mutta Lumi meni ikkunan ääreen katselemaan taivaalle. "Kai sinä mummi, kuulit että minusta tulee isosisko ja sain päättää vauvan nimen. Ja arvaa mitä; minulla on sinua kauhea ikävä", Lumi sanoi kyynel silmäkulmassaan.

______________________________________

Pimeän tultua Niitty synnytti pienen tytön. Lapsi peri äidiltään tumman siniset silmät ja vaaleat hiukset. Tyttö sai nimekseen Pilvi Ida Emilia Blueriver.

Aamulla ennen töihin lähtöä Robert meinasi alkaa laittamaan ruokaa, mutta huomasi että hella oli ihan likainen. "Joudunko minä nyt tämänkin siivoamaan. Kun Niityltä menee kaikki aika lasten hoitoon eikä äitikään ole täällä enää siivoamassa", Robert ajatteli.

"Vaari! Mä sain kympin biologian kokeesta", Lars huusi. "Niin sitä pitää", Benjamin sanoi hymyillen ja halasi Larsia.

Alhaalla Niitty ja Robert tansiivat ja juttelivat. "Olen tässä miettinyt, että jos muuttaisimme uuten taloon sitten kun Pilvi kasvaa lapseksi?" Robert sanoi Niitylle. "Hmmm... Olen ajatellut samaa ja minusta se on hyvä idea", Niitty sanoi naurahtaen. Niitty ja Robert juttelivat niin kauan, että unohtivat kokonaan Pilvin synttärit eivätkä sitten nähneet heidän kuopuksensa ekoja synttäreitä.

Pilvistä kasvoi tälläinen söpöliini. Pilvin luone: 9/9/9/3/1 ja horoskooppi on skorpioni. Pilvin luonne on täsmälleen sama kuin Ilmarilla.

__________________________________

Muutama kuukausi myöhemmin:

Perheeseen syntyi toinen alienvauva, tämäkin oli poika ja sai nimekseen Leevi. Leevin luonne: 9/9/10/0/0 ja horoskooppi on skorpioni.

"Mitäs jo kerroittaisiin lapsille tänään, että muutamme uuteen taloon sitten kun Pilvi on kasvanut lapseksi?" Robert kysyi intoa täyttä. "Okei, mutta vasta Ilmarin ja Lumin synttäreiden jälkeen", Niitty sanoi.

Benjamin sitten päätti lähteä posi. Hyvästi Benjamin<3

Ilalla oli Ilmarin ja Lumin synttärit. Ensin kasvoi Ilmari. Ilmarin tavoitteeksi arpoutui mammona. Ilmari pitää tytöistä, jotka tuoksuvat hajuvedeltä ja ovat luovia. Sen sijaan hän ei pidä urheilullisista tytöistä.

Ja pian Ilmarin jälkeen kasvoi Lumi. Lumin tavoitteeksi arpoutui nautinto. Lumi pitää musta hiuksista pojista jotka osaavat laittaa ruokaa. Lumikaan ei pidä kovin urheilullisista pojista.

___________________________________

"Noniin, nyt on koko perhe, Leeviä ja Pilviä lukuun ottamatta paikalla niin minulla ja äidillä on asiaa", Robert aloitti. "Ajattelimme muuttaa uuteen taloon, joka on tässä lähellä. Mutta muutamme vasta kun Pilvi on kasvanut kouluikäiseksi", Niitty jatkoi.

"Sehän on kiva. Tää talo meinaa alkaa jo vähän nyppiä", Lumi sanoi naurahtaen. "No en mä ny tiiä. Mun mielestä tää talo on kiva", Lars sanoi ja katsoi Lumia hymyillen.

 

No se osa oli siinä, vähä tönkkö, mutta toivottavasti kelpaa.

Seuraavsta osasta sen verran, että toivonmukaan ilmestyy joskus viikon päästä, koska meillä on silloin syysloma, sitten siinä muutaman vuoden aika hyppy ja jossain osan keskellä kuvan laatu paranee :)